Ořechový dort s višněmi

Jak ten čas letí...

 
V pondělí 15. ledna to bylo 46. let, kdy na svět přišel můj prvorozený syn Toník.
Čas letí jako voda a z malého uzlíčku je dnes už dospělý muž, a mně to připadá, jako by to bylo "včera".

A protože v rodině slavíme všechny narozeniny, nesmí chybět ani dort, symbolika svátečního okamžiku.
Oslavu máme dnes. Věřím, že si pochutnáme nejen na dortu, ale užijeme i hezký den.

Tentokrát jsem upekla dort z vlašských ořechů, které mi na vánoce přivezla dcera Naďa a doplnila navinulými višněmi. Jsem zvědavá, jak bude dort chutnat.😉

Suroviny: Korpus: 4 celá vejce, 10 lžic studené vody, 300 g cukru, 200 g polohrubé mouky, 100 g ořechů, 1 prášek do pečiva.
Krém: 2 šlehačky, 2 mascarpone, 100 g cukru, 1 ztužovač šlehačky.
Zdobení: Vypeckované višně, mandarinky, kakao, marmeláda



Postup: Celá vejce ušleháme s vodou do pěny, přidáme cukr, ořechy, mouku a kypřící prášek. Vše společně promícháme a nalijeme do formy vyložené pečícím papírem. Vychladlý korpus 2x prořízneme.

Krém: Ušleháme dvě šlehačky se ztužovačem, přidáme mascarpone a cukr, vše vyšleháme do hladké pěny.

Spodní díl korpusu potřeme lehce marmeládou, natřeme krémem a rozložíme několik višní. Přiklopíme druhý díl a opakujeme. Navrch dáme třetí díl a celý dort potřeme krémem. Povrch posypeme kakaem a dort dáme vychladit.

Ztuhlý dort dozdobíme krémem, višněmi a čerstvou mandarinkou.

A teď už jen, aby dort všem chutnal.😉




Pěkný víkend.