Kynutá bábovka

Poprvé...


 
Domácí pekárna je můj druhý "manžel". Bez ní už si neumím představit život a za posledních 5 let už mám druhou. Používám jí 2 - 4 x týdně. Jiný, než domácí chléb už nejíme a tak půl kilový bochníček se peče většinou 2 - 3x týdně. Teplá "patička" s máslem a pampeliškovým medem je pro mě "svátek".

Dnes jsem poprvé zkusila kynutou bábovku, kterou jsem připravila pro vnoučata, která odpoledne přijela do Perníkové chaloupky. Děti už jsou zvyklé, že babička "něco" upeče a tak ani úterní odpoledne nebylo výjimka.

Nejprve jsme se pustili do bábovky a pak společně hráli Arubu, stolní hru, kterou už bravurně zvládá i náš nejmladší vnouček Honzík.

Suroviny: 125 ml mléka, 50 g tuku, 1 vejce, 350 g polohrubé mouky, 40 g cukru, špetka soli, 1/4 kostičky droždí. Náplň: dle vlastní volby, já dala domácí marmeládu a kakao. Tuk na vymazání formy.




Postup: Suroviny dáme do pekárny v uvedeném množství a zapneme program těsto. Po vykynutí rozválíme na plát, potřeme nádivkou, srolujeme do závinu a stočíme do vymazané formy. Pečeme na 175 st. asi 45 minut. Hotovou bábovku vyklopíme a pocukrujeme.

Pochutnal si i manžel a i já snědla dva kousky, abych ochutnala jaká je.
Myslím, že jí do jídelníčku budu zařazovat vždy, když přijde chuť na "sladké". 😉



Pěkný listopad.